sts

Alla inlägg under april 2016

Av Elise - 30 april 2016 11:29

Woooo heeeelg!:D och nästa vecka går vi bara 2 dagar sen är vi lediga resten! Wiii!
Och igår hade jag cheatday, men kommer även ha idag.. Hihi! Busigt ;) för ikväll ska jag äta tacos och dricka läsk å lite sånt!:)
Och igår gjorde jag gröt till frukost, men med en liten skillnad.. Vi har nämligen slut på bananer, så jag hade först 1 dl havregryn, 2 dl vatten, ca 1 dl havremjölk, 1 msk kakao, hampaprotein, macapulver, chiafrön, sen rissirap, och ett äpple! Vart helt okej, men föredrar banan :)
Och mighty bar toll snack, och lunchen blev klyftpotatis med nån vegetarisk biffliknande sak, lite grönsaker, sen köpte jag en godispåse på rasten.. Woops?;) så den åt jag upp igår å!

Sen fick då preworkouten bli resten av godiset som jag inte åt upp, lite av B&J glassen som jag köpte (fast de e gluten i), och en riskak med jordnötssmör och agavesirap, och såklart en nocco!:)
Sen på träningen vare bara teknik! Så mycket uppgiftsskuggboxning, och säck :)
Sen fuskade jag lite mer med gluten igår...! Åt brödet som följer med kycklingsalladen, sen en kycklingsallad, och med kebabsås!:) sen fick lite "efterrätt" bli mer B&J ;)

Och imorse drack jag bara en proteinshake innan träningen.. Och lite mer teknik idag! Mycket uppgiftsskuggboxning idag också, typ 2 ronder säck, sen mitsar! Och ett riktigt stretchpass :)
Och alltså de finns inte mycket att äta hemma, så de fick bli en liten frukost-lunch typ..:P blev gröt! 1 dl havregryn, 2 dl vatten, 1 dl-ish havremjölk, 1 msk kakao, chiafrön, macapulver, och massa kokoschips..! Sen toppat med massa agavesirap :) sen resten nav B&J! De va typ 1/4 kvar, så de fick bli en del av lunchen ;) juste, sen 4 knäcken med veganskt smör också..! Höll på å glömma de, haha..

Så vi fårse vad jag äter för snack å sånt sen då :) blir i alla fall tacos ikväll! Och idag ska jag tydligen kratta löv.. Sen ska jag duscha, äta gott, å umgås lite! Imorn äre löpintervaller som gäller... Så blir ingen vilodag denna vecka, men nästa vecka blir de vilodag på fredag/torsdag/ torsdag och fredag.. Så, ja! De jämnar ut sig :)

Men nu ska jag slappa lite! Vi ses imorn :)

Av Elise - 28 april 2016 22:07

Ska försöka göra ett snabbt inlägg här, men torsdag klarrrr! Fredag imorn!:D tjoho! Cheatday ;) men kommer typ bli cheatday på lördag också, haha! Because it's Valborg ;) men jag ska nog köpa glass imorn tror jag! Muuums!:) och säkert lösgodis eller nåt på lunchrasten ;)
Men idag vare löpning, bänk å armar på schemat! Roligt vare å faktist :) men kände mig inte stark i bänken, haha, eller jag kände mig faktist stark på typ 30-35 kg! Men på 40 klarade jag bara 2 reps? På 35 körde jag 8 reps sen på 40 blev de 2x3.. Hah?
Men först gick jag på löpbandet i 400m, sen sprang jag 3km på lutning 3, sen gick jag 600m på lutning 4, så sammanlagt 4km på bandet då :)
Sen körde vi bänk, 20x2 på 20kg, typ 10 reps på 25, 8 på 30kg, 7-8x2 på 35, 2x3 på 40kg (dock bara 1 rep sista setet), sen tillbaka ner, 2 set på 35, 1-2 set på 30, och sist ett set på 25kg!:) 12 reps tror ja de blev där.. Så mycket bänk!
Sen körde vi biceps curls i kabelmaskinen, samt triceps pushdowns och en arms- triceps pushdowns, triceps extensions med hantlar, chins med händerna mot ansiktet med gummiband (fokus på biceps alltså), dips med gummiband, biceps curls med hantlar... Ja, de var de tror ja :) de tog rejält kan jag säga! Skönt me ett rejält armpass igen, var ett tag sen :) vi körde 4set på allt förutom chins å dips, där vi körde 3 set...

Och vad har jag ätit idag då? Jo samma gröt imorse som igår, sen en mighty bar till snack, ärtor, morötter, majs, och pizzasallad till lunch, en proteinshake med päronsmak och en riskaka med jordnötssmör och agavesirap till preworkout, och rester från igår till middag.. Så kyckling ochmassa ris med nån sås!:) mums!

Och imorn blire ett boxningspass, ett till boxningspass på lördag, ett på måndag, sen är det ingen mer boxning på hela veckan.. Så då kommer jag få träna själv inför helgen..!

Men nu måste jag göra mig iordning för å sova.. Vi ses imorn!:)

Av Elise - 27 april 2016 22:02

Halva veckan klar! Förra veckan gick superlångsamt alltså.. I tisdags förra veckan kändes de som fredag, å nu känns de typ som att de e tisdag imorn, haha!
Men träningen idag gick väl rätt bra :) men har fått ur mig vätska ur kroppen nu, för har pissat extra mycket idag, så vägde jag typ 1kg mindre än vad jag brukar efter träning! Och juste, har ju ätit veganskt idag å ;) e proppmätt efter middagen kan jag säga!

Men jag började äntligen dagen med min vanliga veganska proteingröt :) 1 dl havregryn, 2 dl vatten, typ 1 dl havremjölk, ca 20g hampaprotein, 1 msk kakao, 1 banan, och toppat me massa rissirap! Provade nåt nytt idag också, hade 1 tsk macapulver i :) eller, nytt å nytt.. Förut åt jag alltid maca i gröten, men nu har jag inre gjort de sen i somras typ.. Så va ett tag sen!
Sen åt jag en mighty bar till snack :) och lunchen blev 1 potatis, gurka, ärtor, å morötter, sen köpte jag 2 froosh, drack den ena mellan de 2 sista lektionerna!:)
Sen när jag kom hem vart de preworkout, andra frooshen jag köpte, 1 riskaka med veganskt smör, vet inte hur många dadlar, men dadlar me kanel i alla fall, 2 glutenfria (och uppenbarligen laktosfria) brödskivor med veganskt smör, lite nachochips (åt mer medan jag gjorde iordning preworkouten, hehe) och en nocco!:) mums!

Sen vare då sparring och lite explosivitetsövningar på träningen, samt säck och lite mage!:) nice onsdagsträning!

Och postworkouten.. Förutom de på bild, så 1 riskaka och några dadlar, och lite mer ris :) de blev egentligen kyckling till middag, men jag tog bara ris då! Massssa ris! Med 1 burk majs, stekta champinjoner, och lite för mycket soja, hahah! Jag tar alltid för mycket soja och tamari och sånt...
Sen en grön smoothie! På 1 banan, havremjölk (vet ej hur mycket, men rätt mycket) 6 dadlar, ca 20g hampaprotein, och en matsked mighty DTX från alpha plus!:) yum! Så de var min veganska dag :) älskar veganska dagar, mumma ;)

Och imorn är planen att såklart gå i skolan först, sen på kvällen springa 3km på löpband, sen köra bänk och armar!:) nice! Och på fredag äre då boxningsträning igen, boxning på lördagmorgon, sen äre ju Valborg på kvällen!:D så blire antagligen vila på söndag.. Sen nästa helg kanske jag åker till Finland me landslaget ju!? Shit, e de redan nästa helg!? Jäklar, tänkte inte på hur tätt inpå de var..! De e inte helt 100 att de blir, men troligen...

Men nu behöver jag försöka sova, vi ses imorn :)

Av Elise - 26 april 2016 21:39

Vart ett pass idag! Blev rätt trött när jag kom hem från skolan.. Tog en powernap mellan kl 17 och 18 också! Sov inte helt, men halvsov lite :)
Och de va skönt att träna på morgonen! Drack då en proteinshake på morgonen med 3 dl havremjölk och 1 1/2 portion päronprotein, så blev typ päronsplit till frukost ;)
Sen tränade jag och en i min parallellklass passet nedan! De va faktist rätt skönt å springa igen..! Inte gjort de på ett tag! Blir förhoppningsvis i alla fall ett till pass innan veckans slut..:P kondition alltså...

Sen efter passet åt jag en banan och en mighty bar :)
Och på hemkunskapen fick vi laga mat..! Kyckling med massa grönsaker (ärtor, majs, broccoli, blomkål) sen jasminris med sky, och lite tzatziki :) tog en rejäl portion, så vart rätt mätt alltså!
Sen när jag kom hem från skolan åt jag resten av sesamkexen som jag köpte iförrgår (de va 3 till förutom de på bilden, men åt upp de innan, hehe), vissa med veganskt smör, 2 med jordnötssmör, och några naturella :)
Sen fick middagen bli päronglass!:) haha ^^ och några chasewnötter :) mixade 2 frysta bananer med 1 portion päronprotein! Mums! De kommer jag typ äta hela sommaren känns de som :D och mamma har blivit återförsäljare för holistic nu, så de e ännu bättre!:)

Och imorn äre först engelska NP på morgonen, sen har vi en lång rast, bild, lunch, och idrott hela eftermiddagen :) och jag planerar att äta veganskt imorn! Så ska ÄNTLIGEN äta min efterlängtade gröt med hampa imorn igen! De va ett tag sen! Sen innan skolan ska jag gå å köpa nåt gott att ha till NP ;)

Men nu ska jag kolla klart en video, sen packa väskan och sova! Ses imorn!:)

Gång 200m

Spring 200m, jogga 100m
x8 (lutning 4)

Utfall i Smith: 10x4/ben (15kg)

Höftlyft i Smith: 10x4 (42 1/2kg)

Enbens-knäböj och gå upp på tå i toppläget i Smith: 6x4/ben (15kg)

Donkey kicks i Smith: 10x4/ben (15kg)

Switch lunges: 20x3 (7kg)

Av Elise - 25 april 2016 20:58

Tjoho, första dagen på veckan avklarad! Och ännu ett nationellt prov avklarat :) nu äre inte många kvar! Sista engelska nationella är på onsdag! Då äre skrivuppgift...
Och idag hade vi ingen idrott på morgonen, och jag är ju van att röra på mig då första lektionen på måndag och inte sitta i en stol, så fick rätt ont i ryggen alltså.. Men jag låg ner på ett bord när vi hade rast mellan proven, och så knäckte jag min rygg lite.. Då vart de bra! Så försökte jag sitta lite rakare me ryggen andra provet.. Så prov hela förmiddagen, sen vare lunch! Jambalaya.. Juste, åt gröt till frukost :) 1 dl havregryn, 2 dl vatten, 1 dl havremjölk, 1 banan, blåbär, och kanel!:) vart mumsigt! Sen en mighty bar till snack, som vanligt :)
Och nu har jag köpt nytt proteinpulver! Men chokladsmaken från holistic va slut, så hade inget annat val än att köpa päron eller vanilj.. Så jag testade päron! Var väldigt tveksam, men jah är verkligen glad att jag tog päron! Såå god! Smakar verkligen päronsplitt när jag blandade med havremjölk!:D mums! Den ska jag nog köpa i fortsättningen tror jag :) ååh, den vill jag verkligen prova i bananglass..! Muums! De kanske jag testar på onsdag ;) för imorn blire bara en vanlig proteinshake till frukost innan gymmet.. Kan inte äta nåt "tungt" 10 minuter innan jag tränar, haha! Imorn blire löpning och lite ben!:) tjoho! Kör styrkan på morgonen också, efter löpningen.. Brukar ju dela upp löpning och benstyrka på 2 pass om jag kör samma dag, men tänker att ja kör allt på samma gång imorn! När jag kör ben direkt efter löpning brukar de inte bli nå bra pass, men ja tänkte att ja kanske ville ha kvällen ledig imorn :) eller kanske kör någon annan kroppsdel på kvällen.. Äsch, vi fårse!:)

Men när jag gick och köpte proteinpulver efter skolan svängde jag förbi Coop och köpte en glass!:D en Twister fick de bli.. De va min favoritglass när jag va liten :)

Och preworkouten idag blev 1 koffeinfri nocco, 3 chokladdoppade riskakor, som jag då köpte igår, sen en liten skål med boveteflingor och havremjölk!:) mumma! Och nåågra nachochips..;)
Sen blev de en enkel postworkout efter träningen.. En päronproteinshake och en påse mini majskakor..! Enkelt å gott..:)

Och de var teknik på träningen idag.. Skugg, säck, å mitsar! På onsdag blire sparring!:) rätt taggad faktist! Efter morgonpasset imorn tycker jag att dagen bara kan gå över fort å bli onsdag..;)

Och jag har inte mycket mer att säga... Hoppas er måndag var bra och att ni får en bra vecka:) nu tänker jag kolla på några youtubevideos sen sova! Godnatt!:)

(Bilden högst upp var mitt kvällssnack igår..;))

Av Elise - 24 april 2016 19:28

Härlig helg dehär har vart ändå! Åt Kebabtallrik innan galan igår, så var lagomt mätt alltså, sen kom vi hem runt 22-22.30 igår, inte helt säker.. Men jag åt nånting när ja kom hem, men kommer ej ihåg vad, haha!

Och idag har jag fått mig lite shopping :) och har ätit/äter veganskt! Inte tränat, men de är okej :)
Och jag handlade lite grejer på Ica.. Inte allt på bilden, vi handlade ju förstås mer mat, men jag ville köpa lite mumsiga prylar till mig själv ;) vart dock 150 spänn för typ 5-6 grejer..! Så typiskt mig, hahah.. Köpte nån dricka också.. Sen nåt mer, kommer inte ihåg exakt vad! De är i köket :)

Sen handlade jag också på stadium, Intersport, glitter, å ur och Penn!:) nu är jag pank! Haha.. Men skorna fick vi först 20% rabatt på, sen hade jag 500kr på presentkort, sen betalade mamma resten.. Så de nice!:) men kepsen å träningskläderna var dyra alltså.. Menmen! Behöver bara kepsen när vi ska till Spanien med klassen om 1 månad, dör vi ska vara ute mitt på dagen, och jag bränner mig extremt lätt så en keps är ett måste! För nu kan jag liksom inte bestämma när vi ska göra grejer, så kan inte hålla mig undan solen som jag kan göra när min familj är utomlands...
Men denna dag är jag nöjd med!:) och jag älskar veganska dagar, kan äta så mycket jag orkar då ;) åt gröt till frukost, med kakao, havremjölk, banan, och rissirap, sen blev min lunch 2 bananer, snack en mighty bar, och när jag kom hem för å börja me maten åt jag några dadlar, lite nachochips, 2 knäcken med veganskt smör, liite chasewnötter, och några av sesamkexen med jordnötssmör!:) vart rätt mkt nu när ja tänker efter, haha!
Sen blev min middag nån improviserad röra på gula ärter, bruna bönor, ris, majs, champinjoner, gurka, å pyttelite broccoli som blev över av mamma.. Toppat med Sweet chilisås!:) alltså bara min middag blev ju över 1000kcal, men äter man veganskt måste man äta mer :) kolhydrater är inte farliga!
Och om en halvtimme eller så tänkte jag ta en skål med havremjölk och boveteflingor möjligtvis med en banan i, och några dadlar med kanel!:) mums! Kanske dendär drickan ja köpte idag också.. Vi fårse;)

Men imorn äre en ny vecka! Engelska-NP direkt på morgonen. Sen boxning på kvällen :) e faktist taggad till träning! 2 vilodagar är behövligt ibland :) ibland kanske tom en vilovecka... Men när vi åker till Spanien kommer de ju typ bli en vilovecka, eller, 5dagar vila typ, vi kommer ju inte göra mer än å gå typ.. Så de blir en rejäl laddning :) antingen kommer jag va slut och orkeslös när vi kommer hem eller så kommer jag ha massa energi till träning! De återstår att se :)

Nu ska jag slappa, äta, duscha, sen sova! Vi ses imorn gör vi!:)

Av Elise - 23 april 2016 10:28

Tjoho! Heelg!:D skrev ingenting igår.. Men de va cheatday!:D åt proteinbananglass till frukost! 2-3 stora frysta bananer, 1 portion chokladprotein, och lite vatten :) mums! Så gott! Åt bananglass hela tiden i somras :)
Sen som vanligt en mighty bar till snack... Och tacos till lunch!:) och som lite "efterrätt" blev de en liten godispåse ;)
Sen när jag kom hem åt jag lite snabbt ett paket jordgubbar och en riskaka med jordnötssmör å agavesirap, sen gick jag till gymmet direkt efter.. Så hann ju inte direkt smälta maten, haha, men de gick :) vart inget bra pass alls, men hellre ett dåligt pass än inget alls! Och jag tränade typ direkt efter skolan så jag hade kvällen ledig :) och efter gymmet drack jag en proteinshake och åt 2 glutenfria mackor med veganskt smör, en banan med jordnötssmör, och lite tortillachips!:) haha.. Var rätt mätt när de var dags för middag typ en timme senare, men de va gott ändå! Och vart riktigt mätt, hahah...
Sen åt jag en Magnum lite senare!:) och var hos en kompis, så kom hem typ halv 1.. Haha, bara å borsta tänderna, tvätta ansiktet å gå å lägga sig typ! Så sov typ 6h först, sen somna jag om 1h till imorse...:P

Och idag då? Frukosten blev 1 paket jordgubbar, 1 banan, och en stor klick jordnötssmör :) sen kommer lunchen bli rester, så mer tacos från igååår, sen innan vi åker till galan blire nog en proteinshake eller nåt sånt :) sen kommer vi äta där borta! Sen kommer vi nog hem mångårig runt.. 22 kanske? Nä jag har ingen aning.. Men kommer nog inte skriva nå mer ikväll i alla fall :P och imorn ska vi leta joggingskor! De blir en nice helg :) sen NP på måndagmorgon.. Och onsdag, haha.. Säkert nå mer också!

Men nu måste jag gå å duscha eftersom jag inte gjorde de när ja kom hem igår.. Jag duschade ju efter gymmet, men inte när ja kom hem.. Så de ska jag göra nu! Vi hörs imorn!:)

Knäböj: 10 reps: 20kg, 25kg, 30kg, 35kg, 40kg, 45kg, 50kg (6reps)

Marklyft: 10 reps: 40kg
8x3 - 50kg

Gående utfall 12x3 : 28 kg

Switch lunges: 20x3 - 7kg hantel

Höftlyft i Smith: 10x4 - 40 kg

Burn out: Donkey kicks - 15x3/ben, 5kg

Av Elise - 21 april 2016 21:38

Gud vilken träningsvärk jag har i ljumskarna/höftböjarna! Vi gjorde en balansövning där man skulle blunda och stå på ett ben på träningen igår.. Alltså grejen är ju den att vi har gjort den flera gånger, men inte förens denna gången har jag fått träningsvärk? Alltså sjuk träningsvärk också! Haha.. Kanske va för att ja körde mage igår och använda höftböjarna i både bicycle crunches och fällkniv..;)

Men imorn äre fredag hörni! Wohoo!:D 2 prov imorn bara.. Först äre vanlig engelskalektion på morgonen (om de inte var NP imorn.. Eller jag tror inte de va de.. Nej, de va på måndag!) sen efter den lektionen har vi matteprov, och efter de SOprov.. Som inte kommer gå nå bra! Sen har vi mat, egentligen NO men ja tror vi skulle ha matte istället för NO för att alla NP är klara i NO nu (...). Sen bara svenska, där vi håller på å jobbar med en redovisning vi ska göra.. Åh, kommer bli en jobbig dag imorn! Men de e fredag ändååå, och cheatday!:D kanske inte äter så jättemkt godis å så, men kommer äta mycket mat ;) och lite godis..;););) ja har för mig att de va tacos till lunch i skolan imorn, så om de är de blire tacos 2 ggr imorn..! För vi ska äta de på kvällen å, haha :) och imorn är båda tränarna borta, så nån kommer ner och låser upp lokalen bara så får vi sköta träningen själva.. Så de blir väl rätt lugnt imorn! Lite säck och mage!

Och träningen idag då.. Gjorde inget allt för dramatiskt ;) skulle springa på löpbandet, men de va helt enkelt inte meningen att jag skulle göra de! För alla löpband var upptagna, men precis alla andra konditionsmaskiner var lediga, hahah.. Så fick körs lite på rodden, sen blev löpbandet lediga, så avslutade med lite promenad :) sen sist av allt körde jag bara lite armhävningar! Så ett lätt pass ändå :) körde inte 100% på roddintervallerna, utan körde kanske 80% eller nåt sånt.. Ja kan inte köra helt 100% på rodd, för ja åker ju fan av sätet då, hahah! Tro mig, det har hänt en gång ;) när man tar i för mycket ;)

Så ja, inge köttarträningar denna vecka precis! Rätt skönt ändå :) och så blire ett hyfsat lugnt pass imorn, sen tror jag att jag ska ta vilodag på lördag, och träna på söndag istället!:) för orkar inte duscha innan galan på lördag.. Jag fick inte match förresten, men en annan från klubben har match, så jag ska med ändå!:) och de är en kvällsgala, så vi åker nog kring lunch/tidig eftermiddag.. Så jag skulle ju hinna träna på förmiddagen å duscha å göra mig iordning å så, men.. Vi fårse.. De lutar mest åt vilodag!:) va längesen jag hade vilodag på en lördag faktist..

Och vad har jag ätit idag dåå? Jo en proteinshake till frukost, en mighty bar till snack, sen 2 portioner potatissoppa till lunch! Hämtade 2 tallrikar alltså :) de blev jag rätt mätt av! Åt isbergssallad och ärtor till soppan också :) sen åt ja lite av nå fikabröd (med gluten i, hehe) för de va prover på Ica.. Tog några bitar, heheh! Men såå gott med riktigt fikabröd alltså.. Åååh, gluten e så gott ju..<3
Sen fick min preworkout innan gymmet bli 1 paket jordgubbar och 1 riskaka med jordnötssmör och agavesirap!:) muums! Riktigt gott faktist!
Sen tänkte jag äta bönor till middag, men mamma hade glömt bönorna på plattan, så de var alldeles fastbrända i kastrullen... Så de kunde jag ju glömma... Så fick bli en proteinshake på de sista av havremjölken med 2 portioner chokladprotein, sen en påse med mini majskakor! Mums!:)

Och jag tänkte köra veganskt imorn och cheatday på lördag, men de blir ju tacos imorn, så de tänker jag inte missa! Och på lördag kommer vi förmodligen äta ute innan galan, så då blir de ju definitivt inte veganskt.. Kanske på söndag, vi fårse! Annars nästa vecka igen som vanligt :) försöker ju köra en vegansk dag i veckan! Blir lite mindre protein än vanligt och mycket mer kolhydrater! Blir som en refeed day :) sen en cheatday på de ;) sen äter jag ju inte speciellt lite i vanligs fall heller, så en refeed day är ju inte nödvändigt i högsta grad, haha! Men nej nu babblar jag bara på.. Nu ska jag slappa sen sova! Vi ses imorn! Fredaag å helg, tjohoo!:D


Rodd:
2 min uppvärmning
intervaller 20sek jobb 10sek vila i 5 min
2 min lugnt tempo
intervaller 20sek jobb 10sek vila i 5 min
2 min nedvarvning
Sammanlagt 16 min

30 min promenad på löpband

Explosiva "halva" Armhävningar: 10, 7, 5, 3, 1, 3, 5, 7, 10

Vanliga armhävningar: 10,5,7


Sen ett riktigt stretchingpass för hela benen!

Skapa flashcards