sts

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarna (för de va de dagarna som man kunde sola på, resten var de mulet). På lördagen när vi kom dit packade vi upp lite halvt när vi kom fram (vi var framme nån ggn runt 14 ungefär på hotellet) men började med att äta lunch för den var fortfarande "igång". Sen tog vi en titt runt "kvarteret" å fick ett hum om var saker låg, samt köpte lite saker från ett supermarket. Vatten och godis;).
Sen var de bara dags att göra iordning sig för middagen, och äta!
Sen på söndagen var de ju julmiddag på hotellet, så hade på mig en röd klänning och lite extra smink :). Vi solade först på dagen...

Måndagen-onsdagen minns jag inte helt vad vi gjorde exakt vilka dagar, men vi solade 2 av dagarna och en av dagarna var det mulet så vi tog en lång promenad fram och tillbaka runt gatorna och kollade :). Och chillade lite på rummet å åt massa godis! En av dagarna då åkte vi till Playa de Amadores, å där var de fint! Ljus sand och ljusblått vatten.

Sen på torsdagen åkte vi till Palmitos Park. De är en sorts djurpark, där dom tex har "örnshow". Då släpper dom ut en av rovfåglarna (som är väldigt stora) som får flyga fritt i bergen tills den kommer tillbaka, och under tiden berättar dom om fågeln. 3 av fåglarna kom inte tillbaka förens i slutet av showen :p

Sen var de bara lite solning och lite småshopping på fredagen.:)

Och på lördag var de hemfärd. Men, vi lyckades försova oss... Hade larm på 06.20 så jag skulle hinna duscha å ta de lugnt, men ja råka somna om å vaknade 08.22 (minns de exakt haha) och vi skulle vara nere vid lobbyn 09.. Så klädde på mig, tvättade ansiktet, gick ner å åt frukost väldigt fort, gick upp å stängde å hämtade väskorna, så var vi nere i lobbyn till prick 09. :) bussen skulle hämta oss 09.25

Sen var jag då hemma. En väldigt mysig å skön resa över mellandagarna :) hotellet hette Bronze Playa.

Juste, någon av dagarna vandrade vi i Maspalomasöknen också. :) jag tror de va fredagen.. De va jobbigt men roligt;) glida på stora sanddynor!

Och så hemma igen!

Så nu är fusket över. Idag börjar jag äta normalt igen. Har varit 3 väldigt goda veckor! Men nu är de back to routines igen. Denna vecka har jag bara slappat, njutit, och ätit gott. Jag tränade 23/12, sen hade ett uppbehåll fram tills 2/1. Förra veckan körde jag bara boxning, så 3 pass förra veckan. Denhär veckan ska jag köra 5-6, och nästa som vanligt med 8 pass igen. Vill inte gå från 0-100;). Men har vart väldigt skönt att vila från träning och kunna äta vad ja vill! Men slut på de nu. Får vänta till fredag :) och imorn börjar skolan igen.. Suck..

Så nu blir de väl gröt! Hoppas ni hade en bra jul och har ätit och njutit ordentligt. Vi hörs!

Av Elise - 1 september 2016 07:30

Tja! Har tid att skriva nu, för min rumskompis har match idag, så hon har invägning idag också, men hon ligger lite över, så hon fick ta på sig svettdräkten å ut å springa.. Så hon vaknade 6.30, å då gjorde jag också de:p
Men jag klarade invägningen igår! Låg tom 1-2hg under.. Såå skönt! Och jag får troligtvis inte match förens på lördag, så hoppas verkligen invägningen blir lika smidig då också..!
Så igår hade jag lite miniätardag. Alltså jag åt inte mycket mer alls än vad jag ska, men några hundra kalorier! Och de för att min kropp behöver de när ja ätit såpass lite de senaste dagarna å så, så jag gick inte alls upp fast jag åt mer än va ja skulle och åt direkt innan ja la mig :) väger bara 0.5kg över nu! Igårmorse vägde jag 1.1kg över direkt när ja vakna, samma tid som ja vägde mig nu alltså :p

Men maten är sådär här alltså, ska inte klaga, men kan säga att lunchen var panerad kyckling (man ska försöka hålla vikten här liksom), sen var middagen stenhårda vita frallor och vita brödskivor, med lite fakeost typ, tomat, gurka, "äggröra" som va i världens minsta skål så de va ej meningen stt man skulle ta mer än en msk typ, sen var ja dock nöjd över frukten :) men juste de va nå pastejer av nåt slag också? Typ champinjon, bröd, sen tomat...? Och nå bleka korvar hahaha, men de e lika bra att middagen e så, så man inte äter för mycket till invägningen :p ska dock hoppa middagen på fredag å bara äta riskakor å sånt.. Juste, kommer typ leva på nötter, riskakor, frukt å bär här, möjligtvis nån bar eller torkade bär hehe

Men nu ska jag snart göra mig iordning för frukost, vi ses!

(Första bilden var middagen i tisdags, 1 paket kalkonbacon, 1 quornburgare, isbergssallad, gurka, babyspenat, ketchup)

Av Elise - 13 augusti 2016 10:38

Äntligen hemma! Åkte hem redan igår, kom till byn runt 18, men kom hem till mig 01.30 ungefär hahah, men mysigt va de!
Igårkväll åt jag en Magnum när jag kom hem, sen lite mer än en halv förpackning proteinglass.. Äter resten till frukost nu! Tillsammans med jordnötssmör (hehe), kalkonbacon, ketchup, en ferrero, celsius (kanske sparar till preworkout) och tranbärsjuice! Gud va gott de e med tranbärsjuice förresten?
Och onsdag-torsdag låg vi bara å solade å badade... Dock brände jag mig lite smått på onsdagen, så jag låg i skuggan hela torsdagen... Typiskt.. Men de är va de är!
Sen 08.20 gick bussen från hotellet på fredagen, och planet lyfte 12.20 Vi var i Sverige 15.00 (Så 16.00 grekisk tid) sen åkte jag hem, gjorde de jag skrev.. Och nu e jag här :p har inte tränat på 1.5v Så ska bli kul å gö de idag! Dock själv, men äsch, de gör inte så mycket :)
Och juste! De e lördag idag! Cheatday!:D dock blev de cheat i torsdags eftersom de va sista kvällen, och en glass igår.. Menmen...

Men jag tror jag ska köra ben idag.. Sen kanske kondition å mage (möjligtvis något mer) imorn!:) taggar!
Men nu efter frukost ska jag bara packa upp.. Och ikväll ska jag sova borta! Så vi hörs förhoppningsvis imorn!:)

Av Elise - 9 augusti 2016 17:38

4e eller 5e dagen! Beroende på hur man ser de ;) men vi åker ju alltså hem igen på fredag. Sen sover vi i Stockholm tills på lördag och rullar sedan hemåt! Och just nu är planen att jag ska vara med några på kvällen :)
Vi har solat och badat lördagen och söndagen, och igår och idag på förmiddagen var vi in till Chania :) eller, från 11-14 typ haha:) sen har vi solat lite mer på eftermiddagarna! Dock hade vi massage igår i 1h kl 16! Har dock inte blivit jättemkt sol idag å igår men ändå! Har solat på typ kvällen;p men har inte bränt mig än! Stolt alltså :D brukar bränna mig superlätt.. Har dock inte vart i solen mellan typ 12-14, hahaha..
Imorn är planen att chilla, och få sånhär hot stone-treatment eller va de heter.. Sånthär med varma vulkanstenar iaf hahaha, sen på torsdag ska vi bara sola å bada! Vi åker alltså direkt efter frukost på fredag...

Och har fortfarande grovt ont i halsen... Blir inte bättre.. Har knappt druckit något idag för de gör så ont.. Går dock liiite bättre å äta, tvingar i mig.. Kan inte leva på soppa haha.. Vill bli bra så jag kan träna! Träningsabstinens!!!

Nu är de middag om ett tag.. Så vi ska chilla lite, sen klä på oss å gå å äta! Vi ses!:) har varit väldigt dålig på å ta kort denna resa dock...

Av Elise - 7 augusti 2016 11:37

På Kreta!! Har de rätt bra alltså :) förutom att jag har sinnes ont i halsen alltså.. Kunde inte ens äta upp frukosten.. DÅ gör de ont alltså, jag är världens största matvrak!
Men vi kom fram till Kreta runt 13 i fredags, men var framme vid hotellet runt 15.. Då åt vi lunch direkt när vi kom hit, å la oss lite i eftermiddagssolen :) å slappade!
Sen igår var vi på spat, och beställde spabehandling på Måndsg..!:D jag ska få nån detox body wrap, klockan 16 på måndag :)
Och igår och idag blir också slappar dagar.. Låg i solen 1h på förmiddagen igår, sen typ 2-3h till efter klockan 15... Haha.. Jag är VÄLDIGT noga med att inte bränna mig, jag har extremt lätt att bränna mig.. Hittills är jag väldigt duktig tycker jag!:D man ska vara extra försiktig dom 3 första dagarna.. Så idag är sista dagen jag måste vara extra noga ;) men kommer såklart försöka att inte bränna mig dom resterande 4 dagarna..
Och vi kollade runt lite i spat igår också :) badade lite i inomhuspoolen!
Idag åt vi då först frukost, sen har jag soolat lite! Från typ 10.30/11-12.20:) vill inte vara i solen förens efter 14... Den är som starkast 12-13... Jag använder just nu solskydd 30 över hela kroppen, jag tänker att antingen ska jag sänka till 20 och fortsätta sola som jag gjort hittills, eller fortsätta använda 30 men sola längre.. Hmm.. Vi fårse.. Men tror jag ska använda 20 sen i eftermiddag :) vi fårse helt enkelt! Bara jag inte bränner mig.. Skulle nästan vara ett mirakel om jag kom hem efter en vecka på Kreta och inte ha bränt mig.. Då skulle jag vara överlycklig ;)
Och jag måste säga att de är lite jobbigt att behöva hålla igen när vi har all inclusive.. Måste ju slltså ner till matchvikt.. Men går bra hittills tycker jag!:D
Och nån dag nästa vecka, jag tror på tisdag-förmiddag, ska vi in till Chania :) vi bor linsom lite utanför nu om man kan säga så, de tar 10 min med buss för att komma nånstans annanstans än typ sten/mark.. Så man bor rätt mycket på hotellet alltså!
Men nu ska vi duscha och gå å äta :) vi ses nån dag!

Änsålänge har jag inte tränat.. Vill så gärna men kan ju inte... Hatar å va sjuk..

Av Elise - 2 augusti 2016 10:52

Tja! Nu har vi inte hörts på en vecka.. Men Bosön var Nice, Vart 11 pass på självaste Bosön, och 12 pass totalt förra veckan.. Borde kanske haft vilodag igår, men jag tänkte att jah tränar Måndsg, tisdag, sen vilar Antingen onsdsg, torsdag eller fredag.. Eftersom jag åker utomlands på fredag :) men jag åker upp till Stockholm på torsdag.. Så måste packa idag och imorn... Men idag kommer de fsktist bli cheatday.. På en tisdag? Japp...
Ska nämligen äta sushi med några stycken ikväll, sen sova borta å äta massa gott :) sen får vi se hur länge jag håller mig men målet är tills nästa helg.. Kommer dock bli nästintill omöjligt med ett all inclusive hotell! Men ska träna på så gott jag kan på Kreta...

Och igår körde jag lite lätt ben:) körde bara knäböj(12 reps: 40kg, 8reps 50kg, 4reps 55kg, 4reps 57 1/2kg) power jerk (30kg, 35kg, 40kg, 4-5reps) frivändningar (utan knöböjen, 30kg, 35kg, 40kg, 4-5reps) sen lekte jag runt lite i benpressen i typ 3 set.. Men de räckte för å ge mig träningsvärk tydligen! Klagar inte ;)

Och idag har jag planerat roddintervaller och mage.. Sen får vi se om de blir nåt mer :)
Nu ska jag ta å äta frukost! Har inte alls ätit bra på Bosön/förra veckan överhuvudtaget.. Så började på nytt igår, gick bra igår, men sen äre ju cheatday idag, men sen ska jag ju försöka hålla mig 1 1/2v, så... Vi fårse hur de går alltså..
Men vi ses!:)

Av Elise - 28 maj 2016 17:23

Tja! Sitter just nu på planet, och inte långt kvar. Ca 1h!:) sen är de bara 2-3h hem från flygplatsen också... Men va Nice att planet har wifi! Väldigt segt dock, men mycket bättre än inget alls!:)

Och dessa 3 dagar i Malaga har verkligen varit roliga! Först har vi på dagarna gått på ett snabb besök på olika museer/byggnader osv, sen på eftermiddagarna har vi haft fritt! Så alla 3 dagar har vi först solat och badat på eftermiddagarna, sen shoppat/gått runt + ätit på kvällarna! Har bränt en del pengar.. Men inte allt!
Och jag har verkligen inte ätit som jag brukar om man kan säga så :p blir intressant å väga sig sen.. Tur att de inte är nå matcher snart ;) men vi har dock gått ca 2-2 1/2 mil/dag! Så de e bra! Men idag blir det dock en hel dag å sitta ner typ.. I tisdags tränade jag iaf på morgonen, men idag hinner jag, och orkar inte, träna nånting.. Men imorn PLANERAR jag att köra ett löppass.. Men de kan ju såklart ändras ;)

Och jag slänger in lite bilder här ifrån dessa 3 dagar i Malaga.. Det blir nog inget mer inlägg för idag.. Jag ska bara komma hem, äta gott, slappa, och ta igen sömn inatt! Har ätit väldigt mkt dålig mat kan man säga, haha! Men de har varit 5 semesterdagar, så då äter jag vad jag vill! Imorn får de bli ett försök till normal kost igen;) och på måndag börjar både skolan och träningarna igen!

Men nu måste jag gå på toa, och äta lite choklad..;) vi ses imorn!

Edit: skrev detta på flyget men internet räckte inte åt så de blev postat nu!

Av Elise - 8 maj 2016 18:01

Hemma igen! Puh, ja e verkligen trött nu! Sov typ 1-2h först i fredags (till lördag) och behövde gå på toa, sen sov jag typ 3-4h till innan jag skulle gå upp.. Sen flög vi ju då till Finland! Och invägningen var på bussen.. Haha! Men jag klarade faktist invägningen väldigt bra, jag av rätt nervös inför den..! Sen efter invägningen fick vi frukost på bussen :P en macka, en banan, och en drickyoghurt! En Festis också, men drack inte den.. Alltså, denna helgen har jag verkligen fuskat med glutenet, för har typ inte haft något val.. (Juste, åt 1 dl havregrynsgröt med jordnötssmör till frukost igår innan flyget) åt liksom först macka på bussen, och yoghurt.. Mådde faktist lite illa och fick ont i magen efter de.. Men de hann försvinna lagom till matchen! Som jag förlorade med 2-1... Men de är väldigt stor skillnad.. Först var jag utomlands (inte så stort egentligen), men sen hade jag ju andra tränare, som jag liksom hade träffat för första gången 6 timmar innan matchen.. De visste ju inte alls hur jag boxades å så, så då blir de ju väldigt svårt för dom..! Sen värmde jag inte upp helt 100.. Jag e ju van å köra mitsar och några skuggronder innan jag går match, men hon som hade match innan mig behövde ju tränarna i ringhörnan, så kunde inte kö mitsar, eller hade nåt tidtagarur å köra skugg med.. Så en annan i landslaget fick hålla sina händer som jag slog i lite innan, haha! Men de vart 4-4 i landskampen mellan Sverige och Finland.. Vi var 6 killar och 2 tjejer (vi skulle varit 13 stycken egentligen, men vi vart bara 8) och både jag och andra tjejen förlorade, och 2 killar, sen vann 4 av våra killar.. Så då blev de 4-4! Vart 8-1 till Sverige förra året.. Haha!

Men innan och efter matchen åt jag en mighty bar också! Sen fick vi ris och nån kycklinggryta efter matchen... Men alla var hungriga ett tag efter igen, så vi gick å käka hamburgare nånstans! Och köpte naturgodis efteråt ;) så för mig blev/blir det en cheat-helg! Men de e jag fan värd, är helt slut både fysiskt och psykist! Sov på planet både dit och hem, och i bilen påvägen hem!

Men påvägen hem svängde vi förbi ett shoppingcenter också! Mer om de sen..:) vi shoppade också lite i fredags också :P

Men frukosten idag (som vi btw åt 5.30...) blev en fralla med kalkon, sallad å gurka, å lite fruktsallad.. De va inte mycket, och jag höll mig inte direkt mätt så länge, men äsch..
Sen flög vi från Finland kl8, och kom hem kl 8 ;) klockan går ju 1 timme snabbare i Finland.. Då var jag astrött, haha! Men åt en mighty bar då..:)
Sen en timme senare fikade vi lite. Då åt jag en magnumglass!:D sen åt vi inte förens 13.30 Thai-buffé! Ännu mer gluten där.. Haha! Tog en överfull tallrik me wok å ris å jordnötssås å lite så, sen en lite mindre tallrik bredvid med lite olika friterade saker med sweet chilisås och soja!:) de vart ja verkligen mätt av..
Sen for vi hem! Och jag e verkligen nöjd med shoppingen!:D i fredags köpte jag bara ett vitt linne (tog ej kort på de) som har nån slags broderi över hela ryggen, på hm :) sen som en tidig avslutnings/väldigt tidig födelsedagspresent fick jag en ny mobil.. (!) de e hag väldigt tacksam över!:) nu kan jag äntligen börja blogga från mobilen igen.. Har ju gjort de från ipaden eftersom kameran på min gamla mobil inte kunde fokusera..

Och shoppingen idag blev jag väldigt nöjd med! 2 par jeans (woho!), hittar typ aldrig jeans, en tröja, en bikiniöverdel, och ett par avslutningsskor!:D målet var en avslutningsklänning, men de blev de ej.. Kommer väl få beställa eller nåt..
(Jeansen och vita tröjan är från carlings)

Så jag är supernöjd! Och juste, när jag kom hem åt jag en piggelin, en liten karlfazer mjölkchoklad, och en apelsin-mörkchokladkaka!:) ska äta jordnötssmör å nå mer gott ikväll också ;) uppladdning inför träningen imorn liksom!

Och Gud vilket fint väder de har vart i helgen.. I Finland också :) skönt. Äntligen sommar!

Men nu ska jag verkligen slappa och äta gott och njuta! De tycker jag att jag e värd :) vi ses imorn! Kanske käkar en till glass ;)