sts

Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Elise - 22 juni 2015 21:13

Ååh.. Dessa skulle vara perfekta till jul! Men dom satt ju inte helt fel nu ;)
Jag gjorde halva satsen idag, men ja skriver hela satsen i recept. Inklusive näringsvärde.

Dessa tycker ja verkligen ni ska testa till jul alltså, om ni kan vänta så långe ;)

4 äggvitor
1 dl glutenfria havregryn (Vanliga om du vill, men blir ej glutenfritt då)
116g keso mini (1.5%)
1 tesked vaniljextrakt (jag tog vaniljpulver)
3 msk kokosmjöl
1/2 tsk kanel
1 msk sötning (jag hade stevia)
1/8 tsk/ 1 krm salt
1/2 tak bakpulver

Blanda allt i en blender/mixer, jag hade denna söta blender på bild ;)
Sen är de bara att steka på medelvärme! Klart!
Jag toppade med banan oxh jordgubbar :) mums!

Näringsvärde för hela satsen:

438 kcal
6g fett
51g kolhydrater
16g fiber
45g protein

Så som ni ser är näringsvärdet helt amazing ;) 2 bananpannkakor har ca 500kcal och 30g protein, så denna har mindre kalorier och mer protein! Mindre fett för den delen också :) älskar detta recept nu!

Recept och näringsuträkning: The Protein Chef @ youtube

Av Elise - 22 juni 2015 21:04

Ojoj alltså.. 1 banan, "1" msk jordnötssmör, 2 jordgubbar, och ett nytt recept på pannkakor!:D detta och Under the dome.. De kan knappt bli bättre :) och pannkakorna.. Mums... Jag finner inga ord.. Dom smakar väldigt juligt dock :D dessa kan ja tänka mig är perfekta kring jul.. Dom ska ja komma ihåg! Ja gjorde btw bara halva satsen nu, för de e ju faktist ett snack ;) men tror ja ska gö hela imorn t lunch!:D

Och middagen blev löksås med potatis..;) de va sidfläsk till också, Men näää..

Av Elise - 22 juni 2015 16:45

Wow.. Detta kan nog vara den bästa postworkouten ever :D den satt som en smäck! Blandade 1 fryst banan med 2 skopor chokladproteinpulver och 0.75 dl mandelmjölk, för de va de ja hade kvar, å de blev perfekt!:D sen toppade jag med 4 skurna jordgubbar å en näve blåbär :) alltså MUMS! De hade varit helt oslagbart om de va riven choklad i också.. Mmm.. De ska ja testa nösta gång!:D
Jag hae brw alltid minst en uppskuren banan i frysen, redo att mixas!:) ifall jag hittar nåt recept, elr böir sugen helt random, så finns den alltid där ;) och ifall ja skulle vilja ha glass så har ja inte glömt att lägga in en banan dagen före elr några h före ;)

Men träningen vart lite intervaller, och arm-passet på bild!:D de va bra mkt drygare än ja trodde..:p fast hade ganska liten vila, så ;)
Men intervallerna gjorde ja så att ja joggade först i lite olika tempon i en kvart, sen självaste intervallerna gjorde ja så att ja sprang/kutade feån en lyktstolpe till nösta, sen joggade jag väldigt långsamt till nästa, och kutade osv, och ja gjorde se ungefär 10-15 ggr :) de fick räcka haha! De va väldigt jobbigt för magen oxh lungorna kan ja lova :p ja e inte så mkt av en intervall-människa egentligen, men just nu säger jag, och ska, få in minst 10 löppass i sommar! För ja suger egentligen på å springa, men ja måste..! Så om ja springer dom passen ja "märkt" ut, så kommer de ta 5v :) men om ja hoppar över nåt pass hit å dit kmr de ju ta längre.. Men ja ska fixa nån form av räkning så ja håller koll! Kanske göra nåt roligt, som att ha 2 burkar, sen nånting i, och varje sak är ett pass, så flyttar ja över från ena burken till andra för varje pass, lite såhär tumblr;)

Men vi får se! Nu är pass 1/10 avklarat iaf ;) och nösta pass, elr ett pass snart, ska ja försöka springa 2km så fort ja kan :) så de passet kommer ju bli över hyfsat fort ;)

Av Elise - 22 juni 2015 12:57

Här har vi min amazing lunch :D ett glutenfritt tortillabröd med köttfärssås från igår, därför de hamna litr spaghetti i också, heh, sen tomat, gurka, å paprika, och sen andra halvan av bananen med lite jordnötssmör!:D sen hade ja på lite chilisås på tacosen också ;) mums!
Ja tänkte ha banan och jordnötssmör på halva brödet, därför de e delat, men sen ångra ja mig, för ja tror inte de blir så jätte gott me dehär brödet.. De luktade lite konstigt, och är rädd att de ska smaka så också..

Men nu ska ja äta, och kolla på första avsnittet på säsong 2 av under the dome!:D

Av Elise - 22 juni 2015 10:15

Ahopp. Idag äre måndag ifen. Gör inte mig så mycke :) e faktist stolt över att ka håller reda på veckodagarna ;)
Men vi börjar veckan me lite jordgubbsfil typ, med massa gottigheter uppepå!:D blandade ca 250g kvarg med frysta jordgubbar, och där har du din jordgubbsfil ;) inte riktigt jordgubbsyoghurt, för den e inte lika söt.. Men Öj ja ska ha i stevia nästa gång å se hur de böir då!:D
Men Aa sen hällde ja upp de i en skål, och ja e glad att ja tog denna, för tänkte ta en mindre först, och toppade med 1/2 dl müsli, 1/2 banan, några jordgubbar, å blåbär!:D sen ringlade ja över agavesirap :)
Btw, kolla va fint ja la upp allting ;) men så såg den ut innan ja lagt i allting, och innan ja rört om..!;)

Nu ska ja kolla på avsnitt 11 av under the dome :)

Och jo juste, idah står löpning på schemat också :D löpning och mage/överkropp :)

Ovido - Quiz & Flashcards